RSS

BAPA MERTUA SAYA OTAI


CERITA 1

Pada suatu malam, saya telah menghabiskan seteko kopi o panas yang memang menjadi kudapan bapa mertua saya. Jadi, oleh kerana saya turut mempunyai hobi yang sama dengan beliau, saya pun bangun dan membancuh seteko lagi kopi o.

Baki kopi o adalah lagi dalam 1/4 teko. Saya pun dengan confident dan ek nya menuang air panas 99.4 darjah celcius ke dalam teko tersebut lalu mencapai bekas sebuk kopi.

"Alamak. Serbuk kopi habis la pulak," kata saya kepada saya.

"Takpa. Guna kopi uncang," getus saya lagi seraya mencapai plak uncang kopi dalam bekas yang lain.

"Plup," kata uncang kopi tersebut sambil menjunam masuk ke dalam air panas.

"Alamak!"


CERITA 2

"Eh, apsal bau?" tanya bapak mertua saya, Otai-man, kepada dirinya sendiri.


SINOPSIS
Rupanya uncang yang saya cempelung ke dalam air kopi itu adalah uncang teh. Gila gaban saya mencover dengan gula penggalak diabetis. Slow-slow saya menyorok di dalam bilik air 0.0001 saat selepas Cerita 2 berlaku..


0 Komen: